Microsoft’un yapay zeka ile yaptığı reklamı aylarca kimse fark etmedi

Microsoft’un Yapay Zeka Destekli Reklamı Kimse Farkına Var(a)madı




Microsoft, yapay zeka destekli bir reklam filmini yayınladı ve üç ay boyunca kimse bunun farkına varmadı. 30 Ocak’ta YouTube’da yayınlanan bir dakikalık Surface Pro ve Surface Laptop reklamı, resmi açıklama yapıldıktan sonra yapay zeka tarafından oluşturulduğu ortaya çıktı.

Microsoft’un verdiği bilgilere göre, video tamamen AI tarafından değil, hibrit bir yaklaşımla oluşturuldu. Bu tercihin nedeni, yapay zeka halüsinasyonlarını gidermek için gerçek çekimlerin desteklenmesiydi.

Video Nasıl Üretildi?

Microsoft ekibi, AI’nin üreteceği sahneleri belirlemede bazı kriterler koydu. Örneğin, klavyede yazı yazan eller gibi karmaşık hareketler canlı çekimlerle yapıldı. Hızlı geçiş sahneleri ve yavaş hareketler ise yapay zeka için uygun bulundu.




Ortaya çıkan görüntüler, üretken yapay zekanın halüsinasyonlarını düzelterek video üretim araçlarına aktarıldı. Hailuo ve Kling gibi platformlar kullanıldı ancak diğer AI araçları detaylı olarak açıklanmadı.

Microsoft, “binlerce farklı komut” deneyerek çıkışları sürekli iyileştirdiklerini belirtiyor. Bu yöntem, geleneksel üretim yöntemlerine göre yüzde 90’tan fazla tasarruf sağlıyor.

Detaylarda Gizli

Reklam videosu neredeyse üç ay boyunca çevrimiçi olmasına rağmen, izleyicilerin yapay zeka kullanımı hakkında herhangi bir yorum yapmadığı dikkat çekiyor. Görüntülenme sayısı 40 binden fazla. Videoyu izleyenler yapay zeka kullanımına dair hiçbir şey fark edemiyorlar. Ancak dikkatli bakıldığında, bazı detaylar gerçek olmadığını gösteriyor. Bu detaylar, reklamın hızlı kurgusuyla başarılı bir şekilde gizleniyor. Yapay zeka araçları, doğru ellerde kullanıldığında, yaratıcı içeriklerin vazgeçilmezi olabilir.

Related Posts

Mükemmel selfie çekmek için 12 önemli ipucu

Selfie çekme tekniklerinde 12 altın kural ortaya çıktı. Artık hayatımızın vazgeçilmez açılarından biri olan selfie çekimleri çok daha güzel kılmanın bazı yöntemleri var.

Apple halen popüler olan 2 iPhone modelini resmen külüstür kategorisine aldı

Apple, yıllardır kullanıcıların gözdesi olan iki iPhone modeli için yolun sonuna gelindiğini resmen duyurdu. Teknoloji devinin zaman zaman güncellediği “eski ve klasik ürünler” listesine iki popüler model daha eklendi. Geniş bir kullanıcı kitlesi bulunan bu cihazlar, artık Apple’ın resmi destek kapsamının dışında kalıyor.

Google Chrome Android için yenilik

Google Chrome’un Android sürümü için yenilik duyuruldu. Buna göre Android telefonlara gelecek doğrulama kodları artık otomatik olarak doldurulabilecek.

Xiaomi yeni etkinliğinde neler tanıtacak?

Xiaomi 22 Mayıs’ta gerçekleşecek 15’inci yıl dönümü etkinliğinde ilk işlemcisini ve yeni telefonlarını tanıtmaya hazırlanıyor.

Milli atletler Özbekistan’da 4 madalya kazandı

UNG Meeting Yarışması’nda milli atletler 2’si altın olmak üzere 4 madalya kazandı. Erkekler çekiç atmada Özkan Baltacı ve kadınlar cirit atmada Eda Tuğsuz altın madalya kazandı.

Elon Musk’ın “Robotaxi”si engele takıldı

Tesla’nın, otonom araç projeleri kapsamında kullanmak üzere “Robotaxi” kelimesi için yaptığı marka tescil başvurusu, ABD Patent ve Marka Ofisi (USPTO) tarafından reddedildi. Kararın gerekçesi, terimin sektörde çok genel ve tanımlayıcı bir ifade olarak kullanılması. Başvurunun “sadece tanımlayıcı” olduğu belirtilerek, Tesla’nın bu kelimeyi ticari marka olarak tescil ettirmesi uygun bulunmadı.